Wnioskodawca:
Termin załatwienia sprawy:
Komórka organizacyjna Urzędu Gminy Jabłonna prowadząca sprawę:
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami, I piętro, pokój nr 29, tel. 22 76-77-340
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek (formularz do pobrania) o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
2. Oświadczenie (formularz do pobrania) o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
3. Pełnomocnictwo – w przypadku występowania przez pełnomocnika (oryginał lub kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy),
4. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej za dokonanie wpisu do rejestru (oryginał lub kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy),
Zmiana posiadanego wpisu w rejestrze:
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o zmianę posiadanego wpisu (formularz do pobrania),
2. Dokument potwierdzający zmianę, która jest przedmiotem wniosku (oryginał lub kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy),
3. Pełnomocnictwo – w przypadku występowania przez pełnomocnika (oryginał lub kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy),
Wykreślenie przedsiębiorcy z rejestru:
Opłaty:
• 50,00 zł – opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej (wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru nie podlega opłacie skarbowej),
• 25,00 zł – opłata skarbowa za zmianę wpisu w rejestrze działalności regulowanej, dotyczącej rozszerzenia zakresu działalności objętej wpisem (rozszerzenie katalogu odbieranych odpadów komunalnych),
• 17,00 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o dokonaniu zmian danych zawartych w rejestrze,
• 17,00 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w rejestrze,
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać:
• przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Jabłonna:
Bank Spółdzielczy Oddział w Jabłonnie
• bezpośrednio w kasie Banku Spółdzielczego Oddział w Jabłonnie (budynek Urzędu Gminy Jabłonna, wejście od ul. Zegrzyńskiej).
Zwolnione z opłaty skarbowej są:
a) jednostki budżetowe,
b) jednostki samorządu terytorialnego,
Tryb odwoławczy:
Od wydanej decyzji odmawiającej przedsiębiorcy wpisu do rejestru stronie służy odwołanie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Kielecka 44, za pośrednictwem Wójta Gminy Jabłonna.
Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. – Dz. U. z 2018 r. poz. 1454, ze zm.),
• Ustawa z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców (t. j. – Dz. U. z 2018 r. poz. 646, ze zm.),
• Ustawa z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t. j. – Dz. U. z 2018 r. poz. 992, ze zm.),
• Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014r. poz. 1923),
• Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r., poz. 122),
• Uchwała nr XV/144/2015 Rady Gminy Jabłonna z dnia 25 listopada 2015r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jabłonna,
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. – Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.),
Do pobrania:
Wniosek o wpis do rejestru
Oświadczenie